24 Aralık 2015 Perşembe

BTÖ206 Öğrenme ve Öğretme Kuramları Günlüğü

15-22 Aralık derslerimizde projelerimizi sunduk. Daha iyi nasıl olur? sorusuna yanıt aradık. Projelerimizin eksik yönlerini gördük.

11 Aralık 2015 Cuma

BTÖ206 Öğrenme ve Öğretme Kuramları Günlüğü

08.12.2015 Bu hafta değerlendirme kavramını işledik. Değerlendirmeyi 'bir ölçme sonucunu bir ölçütle karşılaştırarak bir değer yargısına ulaşma işlemi/süreci' olarak tanımladık. Ölçme süreci, değerlendirme süreci subjektiftir. Değerlendirmenin gerçekliği ölçütlerle belirlenir. Kuramlarda değerlendirme kavramını işledik. Başta karmaşık gelen bu kavram örneklerle bana daha anlaşılır geldi.

BTÖ206 Öğrenme ve Öğretme Kuramları Günlüğü

01.12.2015 Bu hafta dersimizde öğrenmenin transferi üzerine konuştuk. Bu tanımı ilk davranışçıların kullandığını öğrendik. Uzun süreli belleğe atılan bilgilerin unutulmadığına dair araştırmalardan bahsettik. Bilgiyi unutmuyoruz aslında geri getiremiyoruz. Bilişselcilerde transfer karmaşık bir olay. Yakın ve uzak, alt ve üst düzey transfer türlerinden bahsettik. Öğrenme transfere bağlıdır dedik. Daha iyi anlama, daha iyi transferle sunum bitti.

20 Kasım 2015 Cuma

BTÖ206 Öğrenme ve Öğretme Kuramları Günlüğü

17.11.2015 Dersimize dersle ilgili bir ölçek yaparak başladık. Ölçekteki 'kararsız' ifadesi ne anlama gelir onu tartıştık. Kararsız ifadesi yansıtıcı düşünmede çok önemli. Kararsızlık arttıkça yansıtıcı düşünme azalır. Eylemlerimizi yöneten şeyin anlam olduğundan bahsettik. Anlamın da anahtarı ilişkilendirmeydi. Yanstıcı düşünme üzerine konuşma yaptık. Problem çözme için araç yanstıcı düşünmedir. Transfer kavramından bahsettik. Genellemenin de bir tür transfer olduğunu söyledik.

BTÖ206 Öğrenme ve Öğretme Kuramları Günlüğü

10.11.2015 Bu haftaki dersimizde etkileşimin davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşımlardaki karşılığını gördük. Davranışçılarda uyarıcı-tepki-uyarıcı şemasını etkileşime uyarladık. Bu yaklaşımda etkileşim somut ve gözlemlenebilir. 'Bileşen'lerden bahsettik. Yapılandırmacılarda da 'ilkeler'den bahsettik. Merdiven örneğimizi şemaya uyarladık. Piyano merdivenler davranışçı mekanizma içerirken beatbox merdivende bilişsel mekanizma olduğunu gördük. Etkileşimin nasıl gerçekleştiğine bireyin karar verdiğini söyledik. Motivasyon harekete geçici güçtür ve bizde dersimizde nelerin motivasyon olacağından bahsettik.

7 Kasım 2015 Cumartesi

BTÖ206 Öğrenme ve Öğretme Kuramları Günlüğü

03.11.2015 Bu hafta dersimizde duyum, algı, etkileşimi etkileyen faktörler üzerinde durduk. Şimşeğin nasıl oluştuğunu dinledik ve dinlediğimiz metni özetledik. Ardından şimşeğin oluşunun farklı bir metnini okuduk ve okuduğumuz metni çizime aktardık. Çizimlerimizi arkadaşımıza anlattık.